MUST HAVE: Anmeldelse af Mediernes møgkællinger

Jeg har læst bogen ”Mediernes møgkællinger – Magt, myter og misinformation” af Susanne Staun, og hvis du ikke har læst den endnu – Så kan jeg kun spørge, hvad venter du på? Skynd dig at få læst den! Denne bog burde være obligatorisk at læse for alle og enhver.

Bogen Mediernes Møgkællinger udkom den 22. september, og den havde knapt nok nået hylderne før man kunne se folk poste billeder på Facebook, af deres indkøbte bog. Den havde været længe ventet for mange, og skuffede på ingen måde. Men det er der jo ingen af Susanne Stauns bøger der gør.

Mediernes møgkællinger viser på et skræmmende billede af den virkelighed der er i Danmark, når det gælder voldsramte kvinder og forfærdelige børnesager. Virkeligheden er nemlig den, at medierne agerer gatekeepers for informationer der kommer ud til den danske befolkning, og det i sig selv er yderst bekymrende, når mange medier kun vælger at have fokus på fædre og fædre rettigheder – og helt bortcensurer voldsramte kvinder og børn, fra deres fortællinger og information. Nævnes kvinderne i medierne, er det som de onde mødre, der lyver og bedrager. Til trods for, at sandheden er en anden.

Susanne Staun har skabt en veldokumenteret bog, der kommer ind på flere områder af en skræmmende verden. Man får et indblik i den mundkurv voldsramte kvinder får sat på, og på hvordan de voldelige mænd toner frem på skærmen og spiller de store ofre – selvom der er klare beviser for deres voldelige adfærd. Men det er medierne da ligeglade med. De har kun et fokus: At sælge historien om den gode far der er blevet offer for den onde mor

Susanne Staun tager også læserne med ind og kigge på det politiske billede, og viser med klar dokumentation hvordan både politikere og lovgivningen er grundlagt af falske informationer, ukorrekte tal og fordrejede konklusioner. Der har til formål at vægte fædres rettigheder over barnets tarv og rettigheder.

Udover at bogen viser en skræmmende virkelighed for voldsramte kvinder og børn i Danmark, så viser bogen også, at Susanne Staun har sin dokumentation og statistikker i orden. Her er der intet at diskutere om, hun fremlægger de konkrete fakta, som både politikere, medier og fædre organisationer ivrigt forsøger at feje under gulvtæppet.

Når man har læst bogen til ende, sidder man med en ubehagelig fornemmelse i maven, over at fædre organisationer har held med, at fylde politikere med løgne og ukorrekte tal, blot for at fremme fædres rettigheder og skabe en lovgivning der vægter fædres rettigheder over barnets. Fy for pokker.  Det står i hvert fald klart, at visse politikere har ageret marionet dukker  for visse fædre organisationer og helt har undladt at undersøge de klare falske tal og informationer de fik. Politisk må man sige, at det er ommer!

Hvad angår medierne og deres fædre-elskende fokus, så må man sige, at det er forkasteligt at medier har hjulpet med karaktermord på voldsramte kvinder og børn, og ligesom politikerne har medierne ageret marionet dukker. De har ikke bidraget til samfundsdebatten på en realistisk måde, eller med nogen form for nuancer. Derimod har de vist partisk fokus der kun har haft til formål, at fremstille kvinder dårligt.

Susanne Staun er nutidens Georg Brandes - Der sætter samfundets problemer under debat. Skynd dig derfor at læs Mediernes møgkællinger, og bliv klogere på hvilken verden det rent faktisk er du lever i.